HEY DOLLY - Amanda Svensson



HEY DOLLY 
av Amanda Svensson 


Språk guys, ni vet vad jag brukar tycka om språkets viktighet i en bok: 99,54 % viktigt, ca. Amanda Svensson är skitrolig, liksom cool på ett sätt folk var coola innan det var coolt att vara cool.
      Hon skriver om sex på ett sätt som får mig att tro att hon var först med att skriva om sex såhär. Liksom snuskigt och obrytt och äkta och liksom inte tantsnuskigt, bara naturligt, för sex är naturligt, och sex är på något sätt också naturligt snuskigt. Hon lyckas med båda.

Och så gör hon typ som hon vill med hela sättet att skriva på, i hela boken. Känns rimligt och ändå känns det inte som att det görs tillräckligt mycket. Man måste ju skriva på rätt sätt. 

Handlingen är typ: En tjej som har en kille som är tråkig. Hon vill åka till USA och bli känd, typ. Sen har hon andra kompisar också.
      Hon pratar väldigt roligt. Dolly, alltså. Huvudpersonen. Det klart man vill till USA och bli känd om man heter Dolly. Finns ej så många andra alternativ faktiskt.


__________ 

Att läsa eller inte läsa?

Efter denna kände jag att jag ville läsa mer av Amanda Svensson, så jag lånade Ett system så magnifikt att det bländar. Tyvärr hann jag inte läsa den, men den är kvar på listan, liksom många andra böcker hon har skrivit som jag SKA skriva in, så fort jag får tid att skriva in dem, och sen tid att faktiskt läsa dem.

Det jag vill säga är alltså: ja.
      Jag gillade inte slutet (kändes lite... "ung vuxen som tror sig ha hackat livets mening") + fattade kanske inte hundra hur det var med den där coola pojkvännen, men det gör väl inte så mycket.


__________ 

LÄSVÄRDHET UTIFRÅN OLIKA FAKTORER
AV MÖJLIGA 100%


SPRÅK: 85%

HANDLING: 50%

ORIGINALITET: 55%

SLUTET: 40%

STANNAR HISTORIEN MED MIG? 10%



__________


SLUTBETYG 

48% LÄSVÄRD


__________

Klicka på bilden för bildkälla och återförsäljare. 

Kommentarer

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR...