ALLT JAG INTE MINNS - Jonas Hassen Khemiri



ALLT JAG INTE MINNS 
av Jonas Hassen Khemiri 


Den är förvirrande, den är bra, men den är mest förvirrande. Och förvirringen gör att jag inte kan, jag når inte, att grotta ner mig i alla små detaljer (och det finns en miljon) som är så karaktäristiska för Khemiri.

Jag tror jag hade hört för mycket om honom för att kunna gå in med en öppen inställning.
Mina fördomar sa "Det här kommer bli något av de bästa du läst."
Den reella domen löd "Det här var typ ok."

__________ 

Att läsa eller inte läsa?

Vet inte. Nej. Han Khemiri är onekligen duktig men jag gillar inte att känna mig så dum efter en bok.

DÄREMOT kommer jag definitivt läsa mer av honom, för han har ett väldigt lättflytande, rakt-på-sak-språk som enbart snirklar sig kring materiella detaljer för att skapa bilder.
Det är effektivt, det är trivsamt att vara i.

Fortsättning följer.


__________ 

LÄSVÄRDHET UTIFRÅN OLIKA FAKTORER
AV MÖJLIGA 100%


SPRÅK: 85%

HANDLING: 45%

ORIGINALITET: 70%

SLUTET: 30%

STANNAR HISTORIEN MED MIG? 30%



__________


SLUTBETYG 

52% LÄSVÄRD


__________



- Psst! -
För att ge lite mer klarhet till boken tänkte jag se Allt jag inte minns 
som går på miniserie på SVT Play. 

- Klicka på HÄR för att komma dit. - 


__________


Klicka på bilden för bildkälla och återförsäljare. 

Kommentarer

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR...