NIO FRÄMLINGAR - Liane Moriarty



NIO FRÄMLINGAR 
av Liane Moriarty 

Jag älskade den, jag svepte den, jag bortprioriterade träning för att läsa klart den (det var kanske inte århundradets svåraste val men jaja).

Jag älskade det faktum att männen inte var manliga stereotyper utan runda karaktärer med båda maskulina och feminina drag - mänskliga drag. Jag älskade hur "i tiden" den är, med hälsohem och ***g** (OBS vill ej spoila, men ni kommer fatta när ni läser.) och diskussionen om vad vi kallar hälsa och vad som egentligen är hälsa.

Till och med en av huvudpersonerna, den f.d romance-författaren Frances, var en rolig nick till det faktum att det var en romance-bok med nytänk.

SÅ VARFÖR VAR DU TVUNGEN ATT FUCKA UPP SLUTET SÅ VÄLDIGT? JAG FICK SOCKERCHOCK. MITT INSULIN ÄR UPPE PÅ 24,7. JAG MÅR ILLA I MUNNEN.

__________ 

Att läsa eller inte läsa?

Gör såhär. Läs den och skippa sidorna efter kapitel 73. Det finns inget annat än skräpmat att hämta efter det, och inte najs skräpmat typ chicken nuggets, tänk: frysta fiskpinnar som fortfarande är kalla i mitten och remouladsås som legat ute i en skolmatsal i två dagar. Som lågprisglass med sylt utan bär i. Tomma kalorier, som mamma skulle säga.

Men missa heller inte att läsa de första 73 kapitlen. Där var jag till och med beredd att ge den pris för att ge genren en feministisk makeover.

Ah fast sen sket det ju sig...


__________ 


LÄSVÄRDHET UTIFRÅN OLIKA FAKTORER
AV MÖJLIGA 100%


SPRÅK: 65%

HANDLING: 70 %

ORIGINALITET: 75 %

SLUTET: 0 %
- Helt värdelöst verkligen. Mycket mer info än jag behövde för closure.

STANNAR HISTORIEN MED MIG? 20 %



__________


SLUTBETYG 

46% LÄSVÄRD


__________


Klicka på bilden för bildkälla och återförsäljare. 

Kommentarer

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR...