TJOCKDROTTNINGEN - Moa Herngren



TJOCKDROTTNINGEN
av Moa Herngren 


Jag är lite besatt att läsa om böcker om kroppar nu för tiden. Den här turned out att handla mer om reality-tv världen (vilket är intressant i sig) men jag saknade väl reflektioner om tjocka kroppar och stigmatiseringen av det. Eller så fanns den där, men jag ville liksom ha mer av det.
      Vissa blir aldrig nöjda...

__________ 

Att läsa eller inte läsa?

Den är lite som skräpTV: det kanske inte ger så mycket i långa loppet men det känns väldigt skönt medan man läser den.

Jag skulle inte gå out of my way för att läsa den.

Jag skulle heller inte låta bli att läsa den om jag väl hade den i handen.


__________ 

LÄSVÄRDHET UTIFRÅN OLIKA FAKTORER
AV MÖJLIGA 100%


SPRÅK: 50%

HANDLING: 60%

ORIGINALITET: 50%

SLUTET: 35%

STANNAR HISTORIEN MED MIG? 15%



__________


SLUTBETYG 

42% LÄSVÄRD


__________


Klicka på bilden för bildkälla och återförsäljare. 

Kommentarer

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR...