ROSIE POTTERS LYCKLIGA LIV EFTER DETTA - Kate Winter




ROSIE POTTERS LYCKLIGA LIV EFTER DETTA 
av Kate Winter 


Det var ett tag sedan jag läste Chitlit. Ofta för att språket inte är högprioriterat, att historien är så förutsägbar att det blir banalt, att killen alltid är så himla redo att lägga undan livet i förmån för tjejens eviga lycka. Känns det rimligt? Nä. Nä, inte jätte.

Den här hade lite rolig twist dock - huvudpersonen ifråga är död och vet ej vem som dödat henne. Vi har alltså ett morddrama och en eventuell kärlekshistoria - men som omslaget säger, hur kan man ha ett kärleksliv när man är död?

Rosie är rolig, historien har mycket fart och jag plöjer igenom boken som en ångvält. För det är ju det där med romance, jag vill veta om det blir lyckliga slut. Jag vill veta om de blir kära och, framför allt, om de har sex snart och hur väl detaljerat författaren har skildrat det. 

Boken lämnar många trådar och svar på VARFÖR-frågan lämnade olösta. Däremot knyts hela säcken ihop så innerligt prydligt med en rosett i slutändan att jag känner smaken av sursöta uppstötningar i flera dagar efteråt.

Vi får vårt lyckliga slut, på något sätt. Det blir bara så... för mycket, för klistrigt, för glittrigt, för dekorerat i sockerkristaller. Så visst, vill du ha en lycklig historia så har du den här. Vill du ha en bok som känns meningsfull att läsa? Skrolla vidare.



__________ 


ATT LÄSA ELLER INTE LÄSA?


Efter det slutet kan jag omöjligt rekommendera denna till någon.


__________ 


LÄSVÄRDHET UTIFRÅN OLIKA FAKTORER
AV MÖJLIGA 100%


SPRÅK: 55%

HANDLING: 40%

ORIGINALITET: 50%

SLUTET: 0%

STANNAR HISTORIEN MED MIG? 10%



__________



SLUTBETYG 

31% LÄSVÄRD


__________


Klicka på bilden för bildkälla.

Kommentarer

DU KANSKE OCKSÅ GILLAR...